MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Koedijk JO13-1 zaal leerproces is van start gegaan

Koedijk JO13-1 zaal leerproces is van start gegaan 1 jaar 2 maanden geleden #373

Zaalvoetbal, dat is wat de mannen van Koedijk JO13-1 (zaal) gaan spelen. Na een tumultvolle start. Onder 13, gedwongen naar Onder 15 dan met grote cijfers klop krijgen. En dan toch weer in Onder 13 toegelaten worden, zijn we zo'n 2 maanden verder en hadden de mannen 2 wedstrijden gehad. Nu kan het leerproces van start gaan, naast het voetballen op het veld ook lekker voetballen in de zaal.

Maar in de zaal is voetballen een totaal ander spelletje. Het tempo ligt hoger, de handelingssnelheid moet daarom hoger, techniek komt hier om de hoek kijken, tijd om uit te rusten heb je in de zaal niet, wisselen moet tijdens de wedstrijd etc etc..... nog heel veel zaken die zo anders zijn dan op het veld. Om dan tot een goed resultaat te komen tegen teams die al meerdere seizoenen in de zaal spelen, zul je met z'n allen dus het spelletje moeten leren en aan elkaar moeten wennen.

Toch was deze wedstrijd tegen onze buren van Vrone zeker geen onaardige wedstrijd om naar te kijken. De eerste helft ging zelfs gelijk op, na een openingsdoelpunt van Vrone werd enige tijd later door onze jongens de stand weer gelijk getrokken. Dat was tevens de ruststand. In het tweede hoofdstuk van de wedstrijd werd duidelijk dat Vrone met al 2 seizoenen spelen in de zaal, een stuk verder in het leerproces is dan wij.
De eindstand was 9-2 maar ondanks dat heeft het massaal meegekomen publiek een leuke wedstrijd kunnen zien. En hebben de jongens evengoed veel plezier gehad.

A.s. zondag zijn we uitgenodigd door Rilana ten Have die voor de handbal de zaal in Alkmaar Noord heeft afgehuurd, maar daar ook een uurtje over heeft voor de zaalvoetballers van JO15-1 en JO13-1. Eerst krijgen ze onder leiding van Raymond Delis een (techniek)training en sluiten we af met een partijtje.

En nu gaan we de komende tijd iedere week een wedstrijd in de zaal spelen en weet ik zeker dat ze wekelijks beter gaan worden. Morgen weer met mijn (andere) mannen het veld op, maar ik heb nu ook alweer zin in volgende week.

Prettig weekend.

Peter

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.237 seconden