MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: JO13-3 pakt eerste zege van dit seizoen

JO13-3 pakt eerste zege van dit seizoen 1 jaar 3 maanden geleden #358

Daaaaaaaar gaan we weer! Vol vertrouwen ben ik vanochtend opgestaan. De mannen hebben namelijk een goede trainingsweek achter de rug. Eerst maar even als supporter en sponsor naar de jongens van JO12-1 gaan kijken, leuk feit was dat Nick en Ryan ook meededen vandaag. Even een moment om die 2 even extra te bekijken. Helaas had ik de eerste 15 minuten gemist, en dat waren de 15 minuten waarin Nick zijn doelpuntje van vandaag had meegepakt. De JO12-1 eindigden in een 2-2 gelijk spel. Deze wedstrijd gaf me een redelijk gelijk gevoel aan die van JO13-3 tegen Schagen. 2-0 voor en eindstand 2-2 waarbij het ook zomaar 2-3 had kunnen worden.

Dat nare gevoel wilde ik vandaag dan ook niet meer voelen, ik was immers zo vertrouwensvol opgestaan. 12.15 uur tijd om de mannen van JO13-3 te verwelkomen en op scherp te zetten voor de komende wedstrijd tegen FC Den Helder. Die scherpte die ik zocht, was echter de eerste 10 minuten niet op het C veld te vinden. Toch was het niet zo vroeg op de dag, dus ze moesten al wakker zijn.

In die eerste 10 minuten viel een doelpunt voor FC Den Helder. Beetje lucky, maargoed ook lucky's tellen. 0-1. En Koedijk kon aan die stand tot aan de rust niets veranderen. Ondanks de achterstand werd ik nog niet zenuwachtig, er moest alleen iets meer van het voetbal in komen wat ik de afgelopen weken gezien heb. Even dat vertrouwen dat ze beter en meer kunnen dan we in de eerste 30 minuten hebben gezien.

En het hielp..... de mannen gingen fel en scherp van start in de 2e helft. Zo goed zelfs dat ik niet heb hoeven billenknijpen omdat de tegenstander het ons nog ergens moeilijk had kunnen maken. Na de gelijkmaker van Djavayro was de rem eraf en werd er lekker gespeeld. De drang om te winnen was na dat doelpunt beter dan ooit. En Koedijk ging steeds makkelijker voetballen. Nog een paar mooie kansen voor Carlos (koppie op jochie, jou eerste doelpunt staat in de steigers en gaat zeker binnenkort vallen) en een mooi doelpunt van Ryan bracht de stand op 2-1 en dan gebeurd het. Mike heeft net voor het sluiten van de markt nog een transfer gemaakt van een lager team naar JO13-3. Maar heeft nog niet echt het ritme erin omdat een blessure hem van enkele trainingen en een wedstrijd hebben weggehouden moest hij vandaag weer flink aan de bak. En hoe mooi is het dan, als je altijd in de verdediging hebt gespeeld, door je huidige coach op het middenveld wordt neergezet en dan ook nog met je chocoladebeen een prachtig doelpunt maakt? Prachtig! Daarmee zette Koedijk de wedstrijd op slot. FC Den Helder was uitgeteld en verslagen.

Goed werk verricht door het hele team, lekker dat Yessssss gevoel dit weekend. Maar ook weer hard werken richting de wedstrijd tegen Medemblik volgende week.

Daarna nog even naar Heerhugowaard gehobbeld om te kijken bij zoonlief, die met JO17-2 moest aantreden tegen SVW'27. Na een bijzonder spannende wedstrijd sloot ook dat team de dag af met een 3-4 winstpartij. Mijn dag bijna helemaal goed. Alleen AZ nog vanavond en dan kan ik terugkijken op een mooie voetbal-zaterdag.

Peter

p.s. de wedstrijd van vandaag is niet geflimd, maar die tegen Schagen (zie eerste alinea) wel. De samenvatting daarvan is hieronder te zien:

Met dank aan Patrick Laan video-productions.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Laatst bewerkt: door info@kommas.nl.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden