MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: JO13-3 overklast VZV JO13-1, Hattrick Ryan Laan

JO13-3 overklast VZV JO13-1, Hattrick Ryan Laan 1 jaar 3 maanden geleden #362

De eerste opdracht vandaag was om het scoreverloop en dus de inzet ten aanzien van vorige week om te draaien. Dus niet slap beginnen, de rust ingaan met een 0-1 achterstand en dan de tweede helft 3 doelpunten scoren. Wat mij betreft de verkeerde volgorde, want er zal maar geen doelpunt vallen in de tweede helft, dan heb je een probleem. Dus vandaag graag andersom en in de eerste helft voor de doelpunten gaan.

Tegenstander vandaag, VZV JO13-1. In mijn berichtgeving van vorige week stelde ik dat we uit bij Medemblik moesten spelen. Maar dat is volgende week pas.

In de eerste 5 minuten ging Koedijk mee in het spel van de tegenstander en dat was nou net niet wat ik wilde zien. Gelukkig bracht wat coaching vanaf de zijlijn daar snel verandering in en kon de doelpuntenmachine gestart worden. Want wat heb ik een leuke wedstrijd gezien, je ziet week na week datgene wat je traint en bespreekt, er steeds beter uitkomen. En ze hielden zich ook nog aan de opdracht die ik ze mee had gegeven. De eerste helft wisten we namelijk 3x het net te vinden. Het eerste doelpunt kwam van Ryan zijn voet af, na een keurige voorzet vanaf de rechterkant van Olaf.

Het tweede doelpunt werd keurig ingetikt door Nick. En een corner genomen door Ryan werd door Cas verzilverd. Er werd gedurende de wedstrijd, verdedigend prima werk verricht door Bj├Ârn, Tim, Justin, Valentijn en Milan. Het middenveld met Rick, Olaf, Ryan en Mike verdeelde de ballen naar de voorhoede spelers, maar hielp ook goed mee met het verdedigende werk.

In de voorhoede waren Nick, Cas, Carlos en onze kersverse aanwinst Tygo scherp en erop gebrand om een doelpuntje mee te pakken.
Tijdens de rust besproken om van het plan af te wijken, en dus niet dat ene tegendoelpunt te incasseren, maar er gewoon nog 3 bij te prikken. Leek me toch nog een beter plan. :-)

En een ploeg die zo goed de opdrachten van de coach uitvoert heb ik nog nooit gehad. In de tweede helft tekende Ryan vandaag zijn 2de doelpunt aan en bracht de stand daarmee op 4-0. Vervolgens mocht Ryan aanleggen nadat de prima fluitende scheidsrechter Marco Swensson had gefloten voor een vrije trap. En van zo'n meter of 25 verschalkte Ryan de keeper en maakte hij daarmee zijn hattrick.

Ook bij het 6de doelpunt was Ryan betrokken hij nam de corner, waarbij Rick de wedstrijd mocht afsluiten met een 6-0 eindstand.
Een puik resultaat van mijn toppers, die weer met z'n allen hebben laten zien dat ze kunnen voetballen. Een super blije trainer/coach.

Met deze overwinning hebben we stuivertje gewisseld met VZV die met een verschil van 1 punt meer boven ons stond. Ook betekent dit de aansluiting met de top. En volgende week moeten we deze lijn proberen vol te houden tegen de inmiddels koploper Medemblik om zo mee te gaan doen voor de uiteindelijke strijd om het kampioenschap. Ik denk zeker dat deze ploeg dat, met de juiste drive, instelling en werklust kan bewerkstelligen. Op het trainingsveld gaan we er weer aan werken deze week.

Tot dan!
Peter

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden