MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: JO13-3 pakt ook koploper Medemblik

JO13-3 pakt ook koploper Medemblik 1 jaar 3 maanden geleden #368

De supporters verwachten een lang verslag na de zinderende wedstrijd die Koedijk JO13-3 vandaag tegen koploper Medemblik JO13-2 speelde. En ik snap dat wel, als ik inderdaad alle mooie acties, goed positiespel, prima verdedigend werk, de voorzetten, aanvallen en de reddingen van keeper Thijs moet omschrijven dan wordt het een heel lang verhaal. Want alle eerder genoemde punten kwamen aan bod vandaag. Op tijd afgereisd naar Medemblik, een goede scherpe warming-up vind ik een vereiste, we mochten spelen op het A-veld van het mooie complex van Medemblik. Het A-veld is echt gras, met een grote tribune op een een mooie accommodatie. Alleen de rioollucht in de kleedkamer was wat minder, ach je kunt niet alles hebben.

De mannen waren zoals met elkaar afgesproken in opperste concentratie, het team was compleet, alleen Milan was zijn voetbalschoenen vergeten en dus treden we met 14 spelers aan. De eerste 20 minuten golfde het heen en weer, met aardig wat schoten op doel aan beide kanten maar allen niet gevaarlijk. Toch heb je een onderbuik gevoel als je moet spelen tegen de koploper, en als ik naar de keeper van de tegenstander keek dan vroeg ik me af of we die ooit gingen passeren. Als O13 speler en dan op een simpele manier bij de lat komen is wel luxe, iets wat Ryan maar al te goed doorhad, de ballen die hij namelijk onder andere vorige week hoog in schoot, werden door de keeper van Medemblik makkelijk gepakt.

Toch was het Koedijk die het eerste doelpunt na een minuut of 20 wist aan te tekenen. Djavayro kreeg de bal, ging op de keeper af, de keeper kon niet klemmen, waardoor het doorlopen van Djavayro op de keeper hem de kans gaf om een 2e keer te raken en daarmee de 0-1 kon aantekenen.

In de rust naast de vele acties die goed gingen, ook nog even de puntjes aanhalen waarmee we wat extra winst konden gaan halen. Het had zijn uitwerking, de 2e helft was nog eens beter dan de eerste helft en Koedijk was volop in de aanval, Medemblik had geen kans tegen onze ijzersterk spelende verdediging met keeper Thijs als sluitpost om ook die laatste balletjes makkelijk op te kunnen pakken.

Maar ook het middenveld deed beter mee met verdedigen dan de eerste helft, en daarmee was de weg naar ons doel gesloten. Koedijk wist daarnaast goed naar voren te spelen, en voetballend meerdere keren voor het doel van Medemblik te komen. Zoals gezegd, waren de hoge ballen niet effectief en moest er dus laag en in de hoeken worden gescoord. De 0-2 kwam uit een mooie lob van Olaf die de bal goed over de verdediging heen lobte en Ryan benutte deze actie door de bal aan te nemen en deze langs de keeper te schuiven.

Het 3e doelpunt kwam uit enkele klutsballen voor het doel, en Rick wist uiteindelijk het verlossende tikkie te geven en plaatst hem rechtsonder in het verste hoekje. Keeper kansloos en de 0-3 een feit.

Medemblik probeerde de laatste minuten nog een doelpunt te forceren, maar tot aan de laatste minuut stonden we verdedigend sterk. En dus was de eindstand ook 0-3.

De supporters en ik hebben een prachtige pot voetbal gezien,

In eerste instantie dachten we volgende week tegen een nieuwe koploper te spelen, te weten Kolping Boys JO13-5, maar DTS was nog niet aan de ranglijst toegevoegd, dus komend weekend tegen de nummer 2 in een echte derby. Koedijk bezet op dit moment een 4e plek en doet dus nu volop mee in de race om het kampioenschap.

Hopelijk kunnen we deze flow nog enkele wedstrijden volhouden. De mannen zijn in ieder geval goed bezig, en ik zeg dan ook maar weer vandaag. Trots op jullie!

Tot volgende week.

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

Laatst bewerkt: door info@kommas.nl.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.201 seconden