MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Koedijk JO13-3 verdeeld de punten met kolping Boys

Koedijk JO13-3 verdeeld de punten met kolping Boys 1 jaar 6 maanden geleden #371

Kolping Boys 10 punten, Koedijk 9 punten, 3de en 4e plaats. Dat was de stand aan het begin van de wedstrijd. Vandaag voor Koedijk dus de opdracht om de 3 punten in Koedijk te houden en stuivertje te gaan wisselen met onze stadsgenoten.

Met de afwezige Rick en keeper Thijs en de geleende keeper Jeroen, staan we voor deze zware opdracht. Kolping had nog maar 1 tegendoelpunt en 29 voor, dus dat we geen gemakkelijke klus hadden te klaren mocht duidelijk zijn.

De wedstrijd is echter maar koud begonnen en Djavayro weet een hoge bal over zijn directe tegenstander heen te koppen en op zijn bekende snelheid loopt hij richting het doel en tekent de 1-0 aan. Dat is wel een lekker begin, maar Kolping is een felle ploeg die snel en veel druk zet en ook prima positiespel speelt, een absoluut gelijkwaardige tegenstander. Koedijk kan lange tijd goed stand houden. Zowel Koedijk als Kolping hebben over en weer kansen om de stand te veranderen. Toch gebeurd dit niet in de eerste helft en ook lange tijd niet in de 2e helft. Tot het moment van een hoekschop, op de één of andere manier bekroop me al het gevoel dat deze hoekschop de score wel eens kon gaan veranderen. En niets was minder waar, de 1-1 komt op het fictieve scorebord te staan. Met nog zo'n 10 minuten te gaan begint Koedijk aan nog eens veel aanvallende acties, schakelen we van 1-4-3-3 over na 1-3-4-3 en proberen we nog minimaal 1 doelpunt te forceren. Achterin wat meer ruimte voor Kolping dus, maar dat wordt verdedigend goed opgelost, zeker "stofzuiger Björn" had daar een groot aandeel in, maar keeper Jeroen heeft ook in die laatste minuten een paar prachtige reddingen.

Kansen van Nick, Tygo, Cas en Ryan (en volgens mij mis ik er dan zelfs nog een paar) gingen net naast of op de keeper. Tygo had wel de beste kans om ons nog op 2-1 te brengen maar werd volgens eigen zeggen gehaakt. Scheidsrechter Delano Kuiper, die overigens een prima wedstrijd floot, gaf echter geen penalty en daarmee was ook die kans verkeken.

De punten werden na 60 minuten strijd van beide kanten, dan uiteindelijk verdeeld. Een terechte uitslag, maar wel een zure in onze poging om mee te doen om het kampioenschap. In theorie zou het nog wel kunnen, maar dan moeten er in deze poule wel hele rare uitslagen gaan komen de komende weken. Uiteraard blijven we iedere wedstrijd voor de winst strijden, om zo hoog mogelijk te eindigen en in voorjaarsseizoen in de 3e klasse te gaan spelen. Naast het winnen, blijft het opleiden en verbeteren van deze groep spelers voor mij het ultieme doel.

Duitsland
En dat stukje opleiding hebben ze ook wel nodig, want de reis naar Duitsland is inmiddels geboekt, en tijdens het pinksterweekend zullen we op het internationale toernooi om de Kaiserau Cup in Kamen (DE), flink aan de bak moeten. Maar we hebben er onwijs veel zin in.

Tot volgende week. Dan een bekerwedstrijd tegen AFC'34 een team waar we in de voorbereiding met 1-10 van hebben gewonnen. Eens kijken of we dat truukje kunnen herhalen.

Fijn weekend,

Peter

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden