MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Dubbele cijfers voor Koedijk JO13-3, hattrick Olaf

Dubbele cijfers voor Koedijk JO13-3, hattrick Olaf 1 jaar 1 maand geleden #400

Team: Koedijk JO13-3
Plaats: Hoogwoud
Tegenpartij: Grasshoppers
Datum: 26-11-2016
Het weer: 1e helft erg mistig, 2e helft zonneschijn

Na regen komt zonneschijn is het spreekwoord, maar vanochtend hebben we gemerkt dat er ook na mist, zonneschijn komt.
Een vroege wedstrijd voor de mannen van Koedijk JO13-3. Om 10.00 in Hoogwoud, dus allemaal slaperige koppies om 8.45 uur bij SV Koedijk tijdens het verzamelen. De opstelling is een bijzondere vandaag, allereerst moeten we Valentijn missen, die van de week een zeer lelijk ongeluk heeft gehad, kokend water over zijn bovenbeen. Met alle gevolgen van dien, en hij is er een aantal weken uit. Veel beterschap gozer, dat het maar snel beter mag gaan!

Maar wat was er verder bijzonder aan de opstelling, nou euhm..... een aantal zaken. Omdat ik als trainer graag wil opleiden, is mijn motto dan ook dat je bekend moet zijn met andere posities. Ten eerst kan het wel eens handig zijn bij uitval, maar het belangrijkste is, dat je dan leert denken als je tegenstander. Als je altijd in de aanval staat, is het handig om te weten hoe een verdediger denkt, en hoe deze kan handelen. Daarnaast is het ook gewoon eens leuk om op een andere plek te staan. En dus gaan we daar vandaag mee aan de gang. Gezien de ranglijst, moeten we ook kunnen winnen als we dit uitproberen. Carlos en Nick (normaal aanvallers) op de backposities. Björn (normaal onze laatste man) in de spits. Tim, die heeft laten zien een prima verdediger te zijn, deed het ook bijzonder goed op het middenveld (maar daar heeft hij in het verleden ook al gestaan, dus die had een voordeeltje). Cas, die liever niet in de verdediging staat, maar het ook daar ontzettend goed doet. Tygo op het middenveld, die veelal in de spits staat. En Olaf op rechtsvoor, die wel hele mooie dingen deed vandaag op die positie. Dat waren vandaag wel de belangrijkste aanpassingen.

Zoals al eerder gezegd, had ik er ondanks alles voldoende vertrouwen in dat we ook nu gewoon onze 3 punten konden gaan binnen halen.

Tijdens de warming-up kon ik nog van het ene naar het andere doel kijken, en zag ik dat doel aan de overkant nog. Maar na de warming-up was het in plaats van minder, nog mistiger geworden. Voetballend heb ik de mannen niet horen klagen, vanaf de zijlijn waren we zo af en toe toch op zoek naar de bal. De bal is toch nog bij de keeper? Maar waarom rennen ze nu allemaal naar voren? Maar de bal was dus al onderweg :woohoo:

Tijdens de mistige eerste helft liep Koedijk snel uit naar een solide 0-5 voorsprong. Doelpuntenmakers: Olaf, Björn (jaja dat werd goed gevierd door het team, leuk dat hij meteen kan scoren), Djavayro en 2x wist Ryan het doel te vinden. Er waren nog meer kansen geloof ik, maar ook die..... moeilijk te zien vanaf de zijkant.

De rust was voldoende om de mist om te zetten, naar een heerlijk zonnig Hoogwoud. Iedereen was duidelijk te zien, en we kregen nog een lekker warm bolletje ook. En zo was goed te zien, dat Koedijk een maatje te groot was voor de groen geklede "sprinkhanen". De 0-6 kwam van de voet van Tygo. Björn gaf voor de 0-7 een prachtige assist aan Olaf die zijn 2e mocht aantekenen vandaag. Dan komt er een terugspeelbal van de Grasshoppers op hun keeper, alleen was de keeper hier niet op voorbereid, hij had hem net aan kunnen redden als Rick niet ook met de bal mee was gelopen, en het laatste tikkie gaf om de 0-8 op zijn naam te zetten. De 0-9 was niet alleen het 9de doelpunt, maar ook een hattrick voor Olaf. En jazeker ook een 10e doelpunt zou er komen. Dit gebeurde door het goede doorlopen op de keeper door Tygo, die uiteindelijk in 3e instantie de bal tussen de palen kon trappen.

Thijs had een relax dag vandaag in zijn doel, Mike, Milan en Cas hebben het centraal goed dichtgehouden achterin. Nick en Carlos vermaakten zich ook de op backposities, en als ware aanvallers waren ze ook nog zo af en toe voor het doel te vinden. Al met al werd de leerzame wedstrijd simpel gewonnen door de "onzen".

Top mannen!

A.S. woensdagavond staat een zware wedstrijd op het programma. JO13-2 was in het begin van het seizoen nog met 8-1 te sterk voor JO13-3. A.S. woensdag kijken hoe JO13-3 ervoor staat, kunnen ze voor revanche gaan en zijn ze klaar voor de 3e klasse? Want in het voorjaar wil ik gewoon in de 3e klasse starten met deze groep. We hebben woensdag in ieder geval met Jordi Steeman een prima scheidsrechter staan, nu kijken hoe de teams het er vanaf brengen.

Prettig weekend verder! Tot volgende week.

Niet zo goed te volgen vanaf de zijkant.

Valentijn was thuis, maar ook blij met de overwinning van zijn teamgenoten.
Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden