MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Kampioenen!

Kampioenen! 1 jaar 1 maand geleden #407

• Levijn
  • Levijn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
JO9-1 Kampioen! Trots!

Afgelopen zaterdag was de laatste competitiewedstrijd van de JO9-1 in de najaarscompetitie.
Aan het begin van het seizoen was het totaal onduidelijk welk niveau dit team aan zou kunnen. De eerste bekerwedstrijd werd er flink verloren van Kolping Boys en ik hield dan ook mijn hart vast voor de rest van het seizoen. Maar deze jongens en dame hebben zich met de week ontwikkelt tot een team waar SV Koedijk trots op mag zijn. We begonnen het seizoen met twee nieuwe spelers binnen het team, Jayden en Jamie. Beiden het jaar daarvoor geen selectie gespeeld en dan moet je altijd maar afwachten of ze lekker aansluiten. Nou, en ik kan u vertellen dat ze zich moeiteloos hebben aangesloten. Jayden is een echte spits, zelf noem ik hem gekscherend de nieuwe van Nistelrooy. Hij kan die bal zo hard in de kruising schieten, daar word je bang van! Jamie, dat is onze laatste vrouw, en ze staat haar mannetje achterin of moet ik zeggen vrouwtje?? Jamie traint naast de trainingen ook met Opa op de woensdagen. Hierdoor heeft ze absoluut de stap goed kunnen maken. Door wisselingen kregen we ook Wensley en Thijme bij de JO9-1. Beiden eerstejaars F-jes, dus eigenlijk nog JO8 spelers. Wensley is een heerlijke linkspoot met een geweldig mooi schot en hij kan slalommen als de beste. Younes verbleekt als hij zijn acties ziet. Thijme vind ik zelf het beste van achteruit maar ook als flankspelen kan hij uit de voeten. Trots als een pauw speelt hij in de JO9-1 en ontwikkelt zich zeer snel. Dan hebben we de jongens, die vorig jaar als in de F3 zaten. Bram, onze keeper, wist u al dat hij misschien nog wel beter is als speler? Een keeper met gezellige babbels en bloedje fanatiek. Het liefst zou hij zelf alles scoren. De tegenstander analyseren doet hij regelmatig en fluistert dan de coaches wat info in. Syb onze rasechte verdediger, hij wil ook niet naar voren. Hij zal nooit een wedstrijd verzaken. Een sportman in hart en nieren en uit het juiste hout gesneden. Ik kan dan ook alleen maar genieten van zo'n speler. Quinten kan eigenlijk overal wel staan. Zelf vind ik hem nog steeds het beste van achteruit als hij het spel voor zich heeft. Een pass van rechtsachter naar linksvoor is voor hem een eitje. Hij heeft veel inzicht en techniek, heerlijke voetballer. Dan hebben we Tom nog. Tom vergelijk ik altijd een beetje met Dembele, voorheen speler van AZ. De goal tegen Willem II staat mij nog goed bij. Tom laat dat soort acties wekelijks zien. Met de bal aan de voet versnellen en dan voorzetten die bal. Last but not least Ruben. Ruben is de stille kracht van dit team. Hij verdeelt het spelletje van links naar rechts en van achter naar voren. Heeft een geweldig schot en staat altijd vrij. Hij gaat het zeker weten maken binnen de voetballerij. Al met al is dit dus een heerlijk team en ze zijn dan ook terecht kampioen geworden. In het voorjaar weer een stapje hoger, ik ben benieuwd! We gaan er voor met zijn allen. Maar eerst lekker zwemmen met het team, cadeautje van de ouders van Ruben.

Bijlagen:

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden