MEER DAN SPORT ALLEEN

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: JO11-1 overklast JO13-3

JO11-1 overklast JO13-3 1 jaar 6 maanden geleden #406

Normaal schrijf ik snel na de wedstrijd mijn verslag over de mannen van JO13-3. Echter gisteren was de teleurstelling zo groot dat ik het een dagje heb uitgesteld. Die teleurstelling was niet omdat er verloren werd van een ploeg die bestaat uit de beste voetballers in die leeftijdscategorie, maar wel omdat de mannen van JO13-3 het op geen enkel front lieten zien wat ze in hun mars hebben. Zo werd er vrijwel geen duel gewonnen en als we balbezit hadden werd er niet op balbezit gespeeld, maar ging de bal te snel, te hoog en in de ruimte in plaats van in de voeten.

Daarnaast heerste er al de gehele week een gevoel van onderschatting, die werd nog even voor de wedstrijd aangescherpt, ik hoorde kreten als "heb je gezien hoe klein ze zijn? Die zet je zo aan de kant" nou dat hebben de mannen geweten. De jongens van JO11-1 waren fel, geconcentreerd en het voornaamste erg strijdlustig. Gingen wel de duels aan, en die grotere jongens werden dus gewoon aan de kant gezet. Dat laatste zie ik tijdens competitiewedstrijden ook bij mijn eigen mannen, maar het is nu al enkele keren opgevallen, tijdens oefenwedstrijden is dat een stuk minder. En waarom? Geen idee!

Wel negatief dit verslag? Nee hoor, niet negatief maar mijn teleurstelling is er wel in verwerkt. Ik had zo graag dat strijdlustige team gezien zodat de trainers en de toeschouwers hadden kunnen genieten van een spannende pot voetbal. En de gebroeders Laan, die tegenover elkaar stonden, iets hadden om lang over na te praten, maar dat viel helaas tegen!

En misschien heb ik het zelf ook wel wat onderschat, voor het eerst wilde ik namelijk met deze jongens in een 1-3-4-3 opstelling spelen. 1 tegen 1 achterin en aanvallend voetbal op de mat leggen. Maar tegen deze snelle, technische tegenstanders hadden we misschien beter in de voor de mannen bekende opstelling kunnen starten. Anderzijds gingen we op verzoek van de spelersgroep in de 2de helft wel weer met een 1-4-3-3 opstelling spelen, maar de 2e helft was niet anders dan de 1e.

Het vreemde is dat als je in de rust de mannen bevraagd wat er allemaal beter moet in de 2e helft dan hoor je alle goede antwoorden. Maar ook in de 2e helft liet de ploeg dit helaas niet zien.

Het zat er gewoon niet in vandaag en ik moet zeker niet vergeten te vertellen dat Koedijk JO11-1 geweldig voetbal liet zien, leuke combinaties, snelle acties, afstandsschoten op doel en het totaalplaatje klopte aan die kant. Ik kan niet meer doen dan deze jongens een dikke pluim te geven. De eindstand? 11-1 maar liefst.

Volgende week zaterdag ook weer een leuke uitdaging, we gaan het dan opnemen tegen JO15-7. Die wedstrijd zullen wij "de kleintjes" zijn op het veld. Gaan we dan wel de winst pakken? Zoals velen van mij weten, ik wil net als ieder mens graag winnen, maar winst of verlies maakt me opleidingstechnisch niet zoveel uit. Als ik maar strijdlust, 100% inzet en het uitvoeren van de gemaakte afspraken heb gezien, dan is iedere uitslag welkom.

Fijne week, tot zaterdag!

Please Inloggen or Maak een account aan to join the conversation.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.299 seconden